800 de liceeni din București, Cluj și Timiș descoperă cum se pot pregăti pentru Profesii digitale

800 de liceeni din București, Cluj și Timiș descoperă cum se pot pregăti pentru Profesii digitale

800 de elevi, din 19 licee din București, Cluj și Timiș, au participat la cea de-a doua ediție a proiectului de orientare profesională Profesii digitale, dezvoltat de Junior Achievement România, cu sprijinul Orange România.

Scopul proiectului este de a-i ajuta pe tineri să se cunoască mai bine, să găsească răspunsuri la întrebări legate de domeniul IT și tehnologie, ca aceștia să poată alege inteligent drumul pe care să-l urmeze în viitor legat de carieră, ținând cont de abilitățile și competențele personale și de potențialul lor.

Profesorii susțin rezultatele studiilor recente care arată că tinerii rețin și înțeleg mai ușor informația predată atunci când teoria este combinată cu practica și când au acces la resurse interactive. Astfel, tinerii apreciază când profesorii folosesc tehnologia la clasă și țin ore interactive, în care îi implică în dezbateri și lucrează la mici proiecte, pot comunica și afla răspunsuri la întrebări legate de viitorul lor în lumea educației și cea a muncii.

Profesii digitale este un proiect ambițios, care sprijină elevii de liceu în alegerea corectă a carierei, pentru a găsi soluții, care răspund la probleme reale identificate în societatea modernă și legate strâns de abilitățile lor, astfel încât să se asigure bunul mers al societății. Un astfel de proiect îi ajută pe elevi să se orienteze către domenii diferite ale economiei, se pot face utili cu inteligența lor, cu abilitățile lor într-o lume din ce în ce mai guvernată de tehnologie.” – ne-a mărturisit la finalul implementării activităților educaționale, unul dintre profesorii implicați care predă la Colegiul Național Bilingv George Coșbuc din București.

Modulul Profesii digitale a fost accesat de cadre didactice și elevi înscriși în programul JA de orientare profesională, în licee din București, Cluj și Timiș, prin intermediul unei aplicații, pe computer și dispozitive mobile, atât în clasă, cât și în afara școlii.

Liceenii au descoperit la clasă, îndrumați de profesori, prin resurse digitale de învățare (teste pentru auto-cunoaștere, studii de caz despre profesii, exemple de portofoliu personal), într-o aplicație interactivă, ce pași pot urma ca să se pregătească pentru meserii ale viitorului (trainer de roboți, arhitect de realitate augmentată ș.a.), ce cunoștințe și abilități își pot dezvolta și care sunt provocările cu care se pot confrunta.

cartepedia.ro